2009-03-31 12:01:37

År, månad, datum timme, minut, sekund... TID! Varför är vi så beroende av tid? Jag hade ställt klockan på 05.00 i hopp om att ja skulle orka ta mig upp och springa innan jag skulle på jobbet! I alla fall så vaknade jag inte ens vid den tiden utan vid halv 7 då jag var tvungen att gå upp ändå. Varför då? Jo TID! Jag hade inte nog med TID! Att åka kommunalt är en del av min vardag och idag när jag gick ner till tunnelbanan ( som jag brukar vilja slippa, gillar att gå den biten från KTH till Jobbet på Östermalm... återigen TID som inte räckte till) kunde jag inte undvika att iakta männikors betende. Om man tittar sig omkring så ser man folk som stressar, kollar på klockan och suckar, tittar på tavlan som säger att tåget kommer om 3 min och återigen suckar. Det är tragiskt egentligen hur beroende av tid man är. Möte den och den tiden, träffa honom den och den tiden. Middag den och den tiden. Man schemalägger sitt liv efter tid. Vad gör en timme hit eller dit i den stora hela? Om man är frisk och kry (och har tur) så lever man ett bra liv i ca 85 år ibland mer, då har man alltså 744 600 timmar, vilket är ca 44 676 000 min som i sin tur är ja ni kan ju räkna ut hur många minuter det blir, på sig att leva. Vad gör det då att du får vänta en minut extra på tunnelbanan? Och tänk egentligen 744 600 är inte så många timmar, man borde lära sig att faktiskt försöka njuta av varje sekund, minut, timme, dag, månad och år. Bara om ett slag kommer ens tid vara räknad och dags för en att lämna plats för nästa genration.
Alla som känner mig vet att jag är den värsta tidsoptimisten någonsin, jag har alltid sett detta som en av mina största laster. Nu när jag tänker efter är jag glad att jag aldrig varit speciellt bunden till tid, och trots att det i dagens läge ses som en last att ha den syn på tid som jag har har jag insett att det är nog egentligen alla andra som har laster och inte jag. Så från och med nu tänker jag FET dissa alla som stressar!

 So next time, take your time!



Dee @ freetime


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0