Fredag.

Jag har haft en lite svacka... Men nu börjar dte kännas bättre. Som vanligt har det varit mycket och göra men det börjar bli lite schyssta rutiner så det blir bättre och bättre..

Tänkte lägga upp lite bilder från Min mormors och Moster marias Road trip, det får bli ikväll..

Puss och kram

Dee dee

Lång siesta!

Har haft service nu på morgonen och sen har jag flygplats ikväll, åker ut kl 20.00 typ så det betyder att jag faktiskt får en lång härlig eftermiddag att slappa på. och då kan jag ju blogga lite jue =)

FYI så kommer min mormor och min moster maria hit till Rhodos idag, dom hade bokat det långt innan de visst att jag skulle jobba här så det var ju lite tajming tycker jag, men dom reser med apollo så jag vet inte riktigt var hotellet ligger men jag ska ringa till våra kära vänner apollo och kolla upp det och kika förbi i eftermiddag. Jag  vet nämligen att min kära mor har skickat med dom lite smått och gott till mig =)==) GILLAAAA!!!

Igår var jag som sagt och obsade som vi så fint kallar det (det betyder att man följer med på en utflykt för att
veta vad den går ut på), utflykten segla i lyx. OOOOJ det var en najs utflykt, super mysig båt och fint väder, inte minst gott sällskap och kall cola bjöd siestan på =). man åker ut och stannar vid olika bukter, vi hade inte så mycket tid så vi gjorde bara ett stopp vid antonie quinn bay som var bland det vackraste jag har sett. Typ som bilder som man ser från thailand såg det ut.. Heeeeeeelt turkåst vatten med stora blåa fiskar och klippor som växer ut från botten....

Sjukt trevligt var det vill jag lova.

Men nu ska jag ta en power nap gå ut och springa, har inte hunnit börja träna riktigt men nån gång har det blitt en tur ut å springa, igår tex, och ett lite aerobix pass på sunwing och jag och ylva har bestämt oss för att lära oss att spela tennis så det blir nog bra =) men efter turen idag blir det to tha airporta maan.

Dee @ siesta

Segla i Lyx

Vi har en utflykt som heter segla i lyx som jag ska observera idag på siestan, mellan service.. Så ut på det blå och på med sololjan =) Tihiii

Men nu ska jag innan segling i  lyx hinna med service på sunwing och en snabbis på sjukhussset och besöka mina gäster.

Det blir bilder från båten ikväll!"

Puss puss

Dee @ the office

kringlan

Sitter på kringlan och har  tryckt i mig kyckling med feta och soltorkade tomater. OCH en tiramiso... som jag tyvärr vart lite besviken på men men, ner gick den, höhö.

Igår var jag ledig med Sebbe och simon så det blev en hel dag på havet med dykning och lite sol och bad. Det var sååå skönt =) Men jag har verkligen kommit på att dykning inte är min grej... Men det är coolt att ha gjort de både i Röda havet i egypten och här i meddelhavet på rhodos.

Så jag har nu när jag tänker efter inte haft en  enda sovmorgon sedan jag kom hit känns det som.. tom igår när jag var ledig så gick jag upp tidigt för att hinna med båten. Idag vart det såklrt också tidigt då jag skulle ut till flygplatsen. Hämtade mina första gäster idag kl 08.00 och kom hem igen kl 14.00 så nu ska jag ha en siesta för att åka ut igen till flyget kl 9.. tröttare tjeeej...

Okej men nu ska jag ta en power nap och sen försöka ta mig ut och springa.

Dee@kringlan

Hemma på kliniken

Ja justde där vi bor kallas/heter kliniken typ alla här på Rhodos har blivit födda här. Men det är ju riktigt najs att vi alla bor tillsammans da!

Idag så skulle jag ha välkomstmöte, men det var inte en cotte som kom... Men det var ganska skönt då jag hade mmycket att göra på kontoret, så idag har jag varit effektiv =) Duktig reseledare. Sen hade jag service på sunwing, älskar sunwing det är vårat största sunwing i hela världen och det är såååå fint, och det brukar vara helt stört mycket att göra men idag var det lugnt och stilla så vi kunde till och med gå i tid =)

Sunwing är mitt ansvarsområde och det gör att man har mycket mer att göra men jag ville ha mer ansvar så det gillar jag. Jag har också blivit ansvarig för SOS fall, vilket innebär att jag har all sjukhuskontakt.. Också något som betyder mer jobb men jag tror jag kommer jag kommer lära mig väldigt mycket.

Vårt team verkar också vara himla bra, mmycket härliga männiksor och så har jag ju min kära ylva från hrg och såklart min Sebban som jag verkligen är glad att jag äntligen får jobba med.

bra väder har vi också, det börjar bli riktigt varmt och det gillar vi, dock har jag mistet all min färg men det blir det ändring på.. Just nu är det massor att göra hela tiden, så man jobbar hela siestan, men när saker och ting börjar bli klara så blir det lätt stranden på siestan alltså. Det är så vackert överallt här i Grekland och det gillas!

Imorgon åker jag till Turkiet på utflykt och där finns det en tjej som tatuerar riktigt bra... Så jag ska nog ta mig mej en skiss som hon ska få rita lite på och så ska jag snart ta tatoo no2 =)
Sen på fredag har Ving en sån tradition här på rhodos att i början av säsongen så anordnar vi ett "coctailparty för alla som vi jobbar med här och massa andra så då har vi uniform och är värdar, det tror jag blir riktigt kul =)

Sen på lördag har jag fri och då ska vi ut och dyka, jag sebbe och simon åker ut på det vackra blå=) yeeeeey

Men nu ska jag plugga lite på Turkiet med Sebban =)

Puss och kram

Dee @ balkongen på kliniken.

Service med Simon

Jag maste lara mig respektera Simon tydligen.

Ne men vi har det bra har pa sunwing, har alldrig varit sa har lugnt har nogonsin..

Jag ville bara lagga till tva saker pa listan over onodiga incidenter
* explotion pa ett av hotellen i Rhodos
* Grekland i upplop och flygstrejk

aja. tanka lagga upp lite bilder ikvall.

Dee @ happy mode

Bra och bra uppdatering.. hmm

hej!

Nu sitter jag på kontoret och "jobbar" men det är typ de ända vi har gjort nu de senaste veckorna. FY FAAN va vi har jobbat. Jag har typ inte hunnit andas. Men det är stört kul. Det är mycket jobb med att starta upp en desti och det gillar jag. Jag tror tom att jag kanske kommer kunna ta en siesta img. Om det inte blir nå mer onödigt tjafs.

Lista på onödigt tjafs än så länge:
*Dina som inte håller koll på sina saker.
*vulkanutbrott på island
*oslo flygplats som fuckar upp bagage band och lämnar kvar 114 bagage.

Lite sånt som har gjort att tiden har brukts ganska effektivt utan stopp. Men som sagt så gillar jag det, till en viss gräns. Nu känner jag att jag skulle behöva sova en timme eller två. Sen är jag game igen :P

Men ja förutom mycket jobb så är det stört fint väder här på rhodos, mycket sol och varmt på dagarna kyligt på kvällarna och det är vårigt och blommigt och faktiskt mycket vackert överallt. Inte allt för mycket turister ännu heller och de är faktiskt ganska skönt.Säsongen har inte riktigt dragit igång ännu.

Tror inte jag har sett någon överdrivet snygg grek ännu heller. Nån incident ska jag inte sticka under stolen att det har hänt men det är det nog ganska lugnt också. Tråkigt konstanterande här känner jag...

Men jag saknar Sofie ohyggligt mycket idag! PUSS PÅ HENNE!

saknar det flesta där hemma också såklart men idag har jag sån abstinens efter henne. Hon vet alltid vad hon ska säga, lyssnar och håller med fast I make NO sense. Hon har alltid en axel som man kan slå, gråta eller bara sova på. Tack för att du finns min underbara vackra och oersättliga vän Sofie Anna "tulleflickan" Andersson.

"Vi är 1 hör ihop som två träd med samma rot, och jag är föralltid din vän"