Rhodos!

Hej!  Nu är det andra dagen på Rhodos. Det är mycket nytt och väldigt mycket att ta in.
Igår när vi kom fick vi först våra rum, Jag  fick bo med en norska som heter Ulrikke, och sen fick vi lite tid att packa och äta innan välkomstmötet var. Det var Sjuuuuuukt svårt med språken eftersom det är mycket norska och danska. Våra två lärare är ju en norsk och en dansk så det blir lite vanskli att förstå så jag hade väääärldens panik igår.

Sen efter mötet var det välkomstmiddag och det var riktigt trevligt på en grekisk ställe, ´med såklart  souvlaki och grekisk sallad. Feta osten här är TO DIE FOR alltså!

Det är fem norska tjejer, tre danskar en kille och två tjejer och så är vi fyra svenskar, tre killar och jag....
Idag så började allvaret och vi har lektioner mellan 9-1 siesta i två timmar och sen igen från 3-7. Torsdag har vi en fri dag och då ska vi nog alla åka iväg på en båt tur till en paradis ö..  Utbildningen verkar stört skön med mycket presentations teknik.

Men tillbaka till det här med språken. Norskan är ju relativt lätt att förstå men danskan är mycket värre så som sagt trodde jag att jag skulle smälla av igår när också undervisningen var på norsk/dansk ( men en svensk lärare kommer på söndag och byter av den danska). Så igår när jag gick och lade mig så hade jag lite ångest över språken men bara idag kände jag att det gick mycket lättare att förså tom danskan (Om det inte går allt för fort).

Det är mycke som händer och jag är fruuuktansvärt pepp på att få lära mig allt och göra allt och såklart få bli Reseledare =)


Nu måste jag gå iväg, har lektion om 15 min..



Skriver kanske mer ikväll =)


Dee @ Rhodos!


Kommentarer
Mikaela

Gud va kul att du bloggar därifrån Dina! Jag försökte övertala Sebbe att blogga men jag vet inte riktigt vad han tyckte om den idén haha! Hoppas ni har det underbart där borta! <3

2009-04-20 @ 17:34:53
URL: http://majkiblog.wordpress.com
sköna helena

bra att du pluggar. va tur att du fått öva på norska ett antal år innan, även där tänkte ja att det kunde vara bra för din kommande framtid, se! jag tänker på allt, men undrar om det var värt besväret???? älskar dig

2009-04-22 @ 16:12:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0