Otis Redding

Nu har jag verkligen upptäckt något: Otis "the greatest" Redding. Nu har jag kanske inte lyssnat på allt för mycket soul i mitt liv men I´ll tell you this much, Jag är fast! De är så himla lugnande och beroende framkallande. Önskar jag kunde ha så att han spelas i mina lurar när jag inte har nån jobbig kund. De är trots allt vissa saker som var bättre förr, ska införskaffa hans greatest hits inom kort! Ska nog till och med gå och köpa (!) den. Om jag har tur kanske de finns någon "greatest kolletion".

Tills dess, luta er tillbaka och sug in soul känslan:
http://www.youtube.com/watch?v=VFQZjBzfH8Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7pVWBKqFFLw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rd3rA89VhtA&feature=related



Otis Ray Redding, Jr.
(September 9, 1941 – December 10, 1967)


Dee


Kommentarer
mamzi Nyh

hallå varför står jag inte med på listan över vänner isånnafall slutar jag å skriver. OTIS REDDING växte jag upp med så bra smak hade vi hade 1 skiva med honom men det var vinyl slängt slängt som allt han föd.1941 dog 1967 då var jag 9 år otroligt men sant. puss

2009-01-20 @ 16:49:36
mamzi Nyh

nu var ja dum det står ju när han levde såg de sen men det mesta var bättre förr man satt inte så här tex. å skrev typ om ingeting

2009-01-20 @ 16:54:43
Dee

Men mamma om du ska kommentera så måste du börja använda punkter och kommatecken. Jag kan ju nästan inte förstå vad du skriver :P. Och du är inte med på min vänner lista för att du inte har någon blogg som jag kan koppla dej till. Mitt liv är så händelserikt och viktigt så jag känner att jag är skyldig att skriva om det och eftersom de finns bättre föutsättningar nu att sitta och "skriva om ingenting" så är det ju på denna front bättre nu än förr. Inte sant mammsen?

2009-01-21 @ 11:23:19
mamzi Nyh

nä nu jag har äntligen lärt mig att skriva slarvigt efter många år med stor bokstav punkter å kommatecken nu är det din tur, jag tänker forsätta att slappa det är skönt å jag kan redan det där men inte du!!!!! kramis

2009-01-21 @ 23:11:07
S

Mamma är ditt största fan...

2009-01-24 @ 16:06:23
URL: http://safia.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0